Piractwo w sieci to poważny problem dla znanych i doświadczonych artystów, którzy nie mogą już liczyć na tak dużą publikę na swoich koncertach, jak na początku swojej kariery. Jeśli artyści tacy nie są w stanie stworzyć już hitu, który odmieni całą sytuację, mają poważny problem z zarabianiem pieniędzy. Dlatego też coraz więcej znanych oraz mniej znanych artystów decyduje się na występy w reklamach, programach rozrywkowych czy w filmach, aby móc zarabiać pieniądze i promować się w mediach. Przykładem mogą być aktorzy, którzy śpiewają, występują w reklamach czy na imprezach, oczywiście za odpowiednią stawkę. Darmowa promocja w Internecie sprawiała, że wiele osób zaczyna sięgać po muzykę, film czy książkę do Internetu, a nie do sklepów. Dlatego też młodzi artyści mogą zapomnieć o tak dużych pieniądzach, jak zarabiali ich starsi koledzy 15 -20 lat temu. Jeśli ktoś chciał posłuchać muzyki, to musiał kupić płytę, ponieważ nie było możliwości ściągnięcia jej z Internetu. Nie było także możliwości przegrania sobie w domu płyty pożyczonej od kolegi, ponieważ nie wiele osób dysponowało takim sprzętem. Zespoły sprzedające po kilkaset tysięcy swoich albumów nie powtórzyłyby tego wyczynu w dzisiejszych czasach. Sprzedaż płyt w milionach egzemplarzy nie jest już możliwa. Dzisiaj wielu artystów sprzedaje swoją muzykę za pomocą serwisów, które umożliwiają pobranie jej np.: na telefon lub tablet. Oczywiście w dobie powszechnej dostępności do muzyki czy filmów sprzedaż ta nie jest na tak imponującym poziomie, jak płyty CD 18 lat temu. Darmowa promocja w Internecie sprawiała, że co roku wyrasta wiele nowych twarzy i na scenie muzycznej robi się coraz ciaśniej. Dlatego też, aby móc wystąpić na naprawdę dużej scenie, trzeba być bardzo popularnym wykonawcą. Przykładem mogą być sylwestrowe koncerty realizowane przez największe stacje telewizyjne. Zaprasza się do nich osoby, które są najpopularniejsze w danym roku. Wyznacznikiem popularności w ostatnich latach stał się kanał YouTube. Na wielką scenę zapraszane są osoby, których twórczość generuje dziesiątki milion odsłon rocznie. W ostatnich latach na wielką scenę zaprasza się osoby, których 10-15 lat temu nie pokazywano by w takim miejscu. Telewizje oraz stacje radiowe przestały kreować daną twórczość, a zaczęły prezentować, to co się powszechnie podoba społeczeństwu. Przykładem jest muzyka disco polo, która długo czekała na pokazanie jej w mass mediach, które broniły się przed jej upowszechnianiem. Liczba wyświetleń utworów disco polo pokazuje, że Polacy ukochali sobie ten gatunek muzyczny. Gwiazdy disco polo od jakiegoś czasu zapraszane są na największe gale czy koncerty, które pokazuje się w największych stacjach telewizyjnych. Darmowa promocja w Internecie sprawiła, że Ci wszyscy artyści, którzy nie mogą czerpać dochodów ze swojej pracy, uważają, że coraz więcej osób korzysta z nielegalnych źródeł, niż z legalnych. Darmowa promocja w Internecie nie ma nic wspólnego z piractwem, ponieważ większość utworów pochodzących ze starych pływ wykonawcy i tak znajduje się gdzieś w sieci, ponieważ zostały tam dodane przez ich samych. Praktycznie każdy wokalista posiada własny kanał na Youtube. Pokazuje na nim swoją twórczość, aby pozyskiwać nowych fanów. Dla większości osób źródłem poszukiwania nowości muzycznych na rynku jest Internet. Jeśli nawet ktoś zdecyduje się na zakup płyty to i tak robi to przez Internet. Darmowa promocja twórczości w Internacie sprawiło, że piractwo przestałe istnieć. |